maandag 29 oktober 2018

College van B en W wil Laren verhuizen naar Utrecht

Enkel en alleen omdat de coalitie van LB en VVD samen met LL wil dat Laren zelfstandig blijft en dus geen onderdeel meer wil uitmaken van het herindelingsproces dat de provincie Noord Holland in gang heeft gezet, hebben de colleges van Laren en Blaricum een brief naar de Minister van Binnenlandse Zaken gestuurd om de provinciegrens te wijzigen zodat Laren en Blaricum voortaan in Utrecht komen te liggen.

Te gek voor woorden want er is geen enkel besef wat de gevolgen en de kosten daarvan zijn. Bovendien is aan de inwoners niets gevraagd. De colleges roepen te pas en te onpas dat herindeling geen draagvlak heeft (de inwoners willen het niet) maar voor een provinciegrenswijziging schijnt dat draagvlak niet nodig te zijn. Het doet ons denken aan de Brexit. Zonder de gevolgen te overzien wordt een referendum uitgeschreven om aan de Britse bevolking te vragen of ze wel of niet uit de EU willen stappen. En nu zit men in de chaos. Het einde is nog niet in zicht, volslagen politieke machteloosheid met alle schadelijke gevolgen van dien. En in de UK hebben ze tenminste nog iets gevraagd aan de bevolking. Dat vond het college in Laren niet nodig.

In de Raad heeft Nico Wegter de mening van de D66 Laren fractie vertolkt.
Klik HIER om zijn reactie te lezen